Syksy 2017

Aikataulut

Ohjattujen juoksuteknikkavuorojemme aikataulu on täällä: Juoksutekniikkavuorot, syksy 2017, v1.0.1, jäsenille

Liikuntamyllyn ryhmä kokoontuu sunnuntaisin klo 12:00 – 14:00. Kun kelit sallivat, harjoitellaan ulkona pääasiassa hiekkateillä. Sisälle Liikuntamyllyyn siirrytään huonolla säällä.

Tämä ryhmä on suunnattu Helsinki Triathlon ryn jäsenille ja siihen osallistuminen maksetaan sarjakortilla. Sarjakortti ostetaan etukäteen verkkokaupastamme (https://heltri.myclub.fi/membro/#shop) Kortti postitetaan jäsenrekisterin perusteella kirjeitse. Kortti tulee olla vuorolla mukana, koska ohjaaja kuittaa käynnin korttiin.

Ryhmän ohjaajana on kestävyysjuoksun guru Tero Knuutila.

Kannusillanmäki sunnuntaisin

Kannusillanmäen ryhmät kokoontuvat sunnuntaisin aamupäivällä kello 10:30 – 12:00. Kelien sallisessa ryhmä harjoittelee ulkona. Tmä ryhmä on suunnattu Espoo Triathlon ryn jäsenille sekä ns. “Matalan kynnyksen juoksukoulun” osallistujille.

Näissä harjoituksissa tehdään monenlaista juoksutekniikkaa, juoksun vauhtia ja kehon toiminnallisuutta parantavaa harjoittelua, esimerkiksi liikkuvuusharjoittelua, hyppely- ja loikkaharjoituksia. Lisäksi tehdään juoksun koordinaatioharjoitteita. Yleensä harjoituksessa tehdään myös viikon reipas tai kovempi juoksun vauhtikestävyysharjoitus. Aika ajoin ohjelmassa on myös lyhyempiä vetoja, esim. mäkivetoja tai kestävyysurheilijan nopeusharjoittelua. Harjoitukset kehittävät monipuolisesti mm. peruskuntoa, vauhti- ja maksimikestävyyttä, kimmoisuutta, nopeutta sekä juoksutekniikkaa.

Ryhmän ohjaaja on 7- ottelija ja erittäin taitava ohjaaja Donna Suomi.

HelTri Runners

Tämä kestävyysjuoksun ryhmä on tarkoitettu niille, jotka haluavat keskittyä monipuoliseen juoksuharjoitteluun ja juoksun parantamiseen. Harjoituksissa katetaan juoksuharjoittelun koko kirjo järkevästi suunniteltuna vuosikokonaisuutena. Vaihtelua ja uutta virikettä jokaiseen harjoitukseen tulee erilaisista juoksuharjoitteista, juoksualustoista ja maisemista. HelTri Runnersin harjoittelu kehittää kuntoa, tekniikkaa ja monipuolisen juoksuharjoittelun osaamista.tero

HelTri Runners valitsee juoksutapahtumia, joihin harjoitellaan ja suunnataan ryhmänä. Pyrkimys on järjestää omia syys- ja kevätleirejä, joilla syvennetään juoksijan monipuolista harjoittelua erilaisin oheisharjoittein.

Ryhmän tasovaatimuksena on 6:00 / km juoksuvauhti. Kaikki ryhmäharjoitukset ovat kuitenkin siten suunniteltuja, että jokainen pystyy tekemään ne itselle optimaaliseen sopivaan tehoon ja vauhtiin.

Ryhmän omana ohjaajana on Tero Knuutila. Terolla on monipuolinen kokemus juoksumaailmasta. Hän tuntee hyvin huippu- ja kuntojuoksijoiden harjoittelun, tietää parhaat toteutustavat juoksun ryhmäharjoitteluun, sekä tuntee juoksutapahtumat ja parhaat leiriolosuhteet joka kantilta.

Helsinki Triathlon ry:n ohjeistus Liikuntamyllyn korteista

Helsingin kaupungin liikuntavirasto käyttää muovisia sähköisesti toimivia kulkukortteja Liikuntamyllyssä. Kortin tarkoituksena on järkeistää harjoitustunneille pääsy. Kortilla pääsee juoksemaan vain seuran omien vuorojen aikana.

Kortit voi lunastaa Liikuntamyllyn kassalta aukioloaikojen mukaan. Korttia noudettaessa täysi-ikäisten tulee esittää kuvallinen henkilökortti (ajokortti, passi, tai henkilökortti). Kortin hinta on 3 € helsinkiläisiltä ja 6 € ulkokuntalaisilta + kauden latausmaksu (talvi- tai kesäkausi) 5 € helsinkiläisiltä ja 10 € ulkokuntalaisilta. Kortti on henkilökohtainen, eikä yhdellä omistajalla voi olla enempää kuin yksi kortti kerrallaan.

Jos sinulla on jo sininen Liikuntaviraston kortti, ota se mukaasi. Pääsyoikeudet ohjelmoidaan ao. korttiin!

Mikäli kortti häviää, tulee siitä ilmoittaa liikuntapaikkavarauksiin ja ostettava uusi kortti, josta peritään normaali kortin hinta. Jos väärinkäyttöä huomataan korttien käytössä, voidaan kyseisen kortin käyttöoikeus perua.

Jos olet ilmoittautunut seuran juoksutekniikkavuoroille myClub- järjestelmän kautta, Helsinki Triathlon ry toimittaa tarpeelliset tiedot Liikuntavirastolle. Sinun tarvitsee vain itse hakea kortti Liikuntamyllystä ja maksaa se.

Päivitetty: 17.8.2017, Pasi Raatikainen